Amazing food en finally beach in Vietnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van JulesenClenda - WaarBenJij.nu Amazing food en finally beach in Vietnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van JulesenClenda - WaarBenJij.nu

Amazing food en finally beach in Vietnam

Door: Clenda & Jules

15 Juni 2014 | Vietnam, Hoi An

Week 6 is alweer voorbij... Deze week kennis gemaakt met Vietnam. Bevalt goed!!

We zijn begonnen in Hanoi (noord-Vietnam). Bij aankomst maken we kennis met de overdreven aardige Vietnamese mensen. Echt zo aardig dat je argwaan krijgt. De kaart wordt minimeter voor minimeter uitgelegd inclusief looproute, dat als je een kaart hebt, ook zelf kunt bepalen, toch?
Op maandag doen we slechts een beetje sightseeing. We worden luie reizigers. 's Avonds moet het eten ontdekt worden. Onderweg had iedereen het namelijk over het heerlijke Vietnamese eten. We hebben ons vergrepen aan erg goed streetfood zoals bbq pork, iced lemon tea en bapao.
De volgende dag vertrekken we uit Hanoi voor een trip naar 1 van de 7 natuurlijke wereld wonderen Halong bay. Het is een gebied in zee met wel 3000 kleine eilandjes. Een bekende plek dus ook erg veel toeristen, met de nadruk op erg veel. We zijn met een groep van 14 personen per boot gegaan. We hadden een mooie hut met airco dus dat was super luxe. We hebben grotten bezocht, gekanood, gezwommen, biertjes gedronken en gevist. Clenda (Kingfisher) had binnen 10 minuten een vis aan de haak terwijl Jules na 1,5 uur proberen nog steeds graatjes ving.
Op dag twee zijn we weer terug gevaren naar Halong en zijn we terug gegaan naar Hanoi. Op naar ons volgende vervoersmiddel, de nachttrein.
Op donderdag na een rit van 15 uur per trein, een verademing na de bus, komen we aan in Hué. Hier bezoeken we 's middags het Citadel. Dit is het oude Royal Palace (of wat er nog van over is). Het is in Vietnam nu ook vakantie, dus we lopen hier voornamelijk tussen de lokalen. 's Avonds vinden we een kroeg met pooltafel, bier en pizza. Hmmm!
De dag erna is Racing Day! We hebben een gids gehuurd en maken een rit van Hué naar Hoi An op de motor/scooter. Natuurlijk doen we dit in onze oranje shirts, aangezien Nederland die avond speelt. Onderweg maken we een paar stops, elephant spring (lokaal zwembad in de bergen), marble mountain en rijden we over een bergpass. Motor uit en glijden maar! De gids heeft onze backpacks achterop, dus daar hoeven we ons geen zorgen over te maken, net zoals over het vinden van de juiste weg. Heerlijk!! Onderweg komen we nog een paar spanjaarden tegen met motorpech. Tja, toen hadden we al moeten weten dat het een voorbode was voor de wedstrijd van die avond. :-)
De wedstrijd kijken we in een kroeg met nog een stuk of 30 Nederlanders. Prima sfeertje, maar dan kon natuurlijk ook niet anders met deze uitslag. Er kijken ook een paar Spanjaarden mee die gedurende de avond steeds stiller worden...
Op zaterdag moet er eerst uitgeslapen worden, want de wedstrijd is hier om 2:00uur 's nachts, dus lagen we om 4:30u in bed. Dat zijn we helemaal niet meer gewend, want alles is hier om 23:00u dicht. Daarna hebben we kleren laten aanmaken bij een van de famous shops hier in Hoi An. Voor Jules een pak, een paar blouses en 2 paar schoenen. Voor Clenda een aantal jurken en 2paar schoenen. Alles wordt op maat gemaakt en je kiest gewoon een stofsoort en neemt een plaatje mee en ze maken het na. Top!! Daarna lekker geplonst in het zwembad en uit eten geweest bij een lokaal restaurant.
Vandaag besluiten we om toch een ander hotel te nemen. We dachten namelijk goedkoop te zitten, maar het bleek uiteindelijk een prijs per persoon te zijn, ipv per kamer. Al lopend in 35graden met backpack spreekt iemand op een scooter ons aan. "Do you want to see my new hotel?" Snakkend naar verkoeling stemmen we toch maar in om te gaan kijken. Blijkt een super acco EN echt brand new, dus we krijgen een 50% discount op de kamer. Tja, zo loopt het soms als je gaat reizen. Verder blijkt ook dat het hotel een deal heeft met een private beach. Daar moet natuurlijk gebruik van gemaakt worden. Heerlijk!! Einde middag mogen we onze kleding passen. Als een klein kind zo blij!! Alles zit als gegoten. En daarna heerlijk wezen eten bij een goed restaurant met een lekker flesje wijn om deze week af te sluiten.

Benieuwd naar wat ons volgende werk weer gaat brengen!!

Ps. Ons vervoersmiddelen lijstje is aangevuld met Trein en fietstaxi. Hier stond al op: vliegtuig, auto, bus, minivan, fiets, e-bike, scooter, motor, Tuktuk in alle vormen en maten, zijspan-motor, boot, longtail, kajak, kano, slowboat
Ps. Jules vond het een erg goed idee zijn zwembroek te drogen te hangen aan de boot railing, zonder deze vast te maken... Dat werd dus een nieuwe kopen
Ps. Een man tijdens de motortocht bood geld voor seks met Clenda?!
Ps. eindelijk kan het t-shirt motief plaatsmaken voor mooie gebronsde lichamen dankzij het strand.
Ps. de golven zijn zo hoog dat Jules bijna mond op mond beademing op Clenda kon toepassen. Uiteindelijk toch gewoon gedaan.
Ps. Clenda kan al steeds beter tegen heet eten. Ze heeft het rode hoofd nu voornamelijk door de hitte
Ps. Jules, de moneyKEEPER eigenlijk veel meer geld uitgeeft dan Clenda en zij eigenlijk degene is met de geldbesparende maatregelen?
Ps. Kevin (en eigenlijk iedereen) we missen jullie ook. Iedereen is van harte welkom ons te bezoeken!
Ps. Diareestand en bruinheidsstand ongewijzigd net als de hoeveelheid huwelijksaanzoeken

• 15 Juni 2014 - 21:27

Lot:

Haha vooral dat van die huwelijksaanzoeken de hele tijd, harisch! Ondanks dat wij nu in heerlijk (maar f regenachtig) Frankrijk zitten en dus helemaal niet klagen, klinkt dat van jullie gewoon om niet aan te tippen! Super! Geniet van de zon de komende tijd ende laatste weken, niet aftellen je hebt nog super lang! Xx

• 16 Juni 2014 - 13:11

Mandy:

Super leuk verhaal weer! Lees het steeds met een smile op m'n gezicht! En jaaa, wij willen de namen en adressen van dat hotel en de kleermaker in Hoi An! Geniet er nog heerlijk van!! Kus

• 16 Juni 2014 - 19:03

Sanne:

Ha lieve vriendjes, wat klinkt het allemaal weer geweldig! De verhalen blijven iedere keer leuk en stiekem ben ik gewoon heel jaloers op jullie waanzinnige reis. Geniet er nog lekker van! Liefs

• 23 Juni 2014 - 13:36

Leon:

he.....! maandag vaste leesdag, is er geen nieuw verslag......
    wat kun je toch druk zijn op vakantie.... :-)