Wild life en bakken met water - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van JulesenClenda - WaarBenJij.nu Wild life en bakken met water - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van JulesenClenda - WaarBenJij.nu

Wild life en bakken met water

Door: Jules&Clenda

01 Juni 2014 | Laos, Luang Prabang

Reisverslag week 4, time flies when you're having fun!!

Vanuit Phnom Penh, Cambodja nemen we op maandagochtend een bus naar de grens met Laos. Na een eeuwigheid (12uur) en voor ons gevoel ten minste 10x een onnodige stop, komen we aan bij de grensovergang. Na wat extra geld in de strijd te hebben moeten gooien voor de toch echt nodige stempels, zijn we dan echt in Laos. We hebben een bungalow met uitzicht over ee rivier geboekt op een van de 4000 islands, net over de grens. Daar aangekomen, blijkt de boot in het donker niet meer te gaan naar 'ons' eiland... (Klein inschattingsfoutje) Maar gelukkig is er wel een brug en willen een paar locals ons achterop de brommer wel even brengen. Super!
De volgende dag ontdekken we het eiland met een fiets. Mooie waterval en uitzichten gespot. We ontdekken ook dat het heel idyllisch lijkt om een huisje aan het water te hebben, maar het ongedierte is echt niet te doen. Kakkerlakken, vliegen, kevers en mieren in overvloed!
Op woensdag doen we een kayaktocht. Geen foto's van de kayak zelf, want veel te bang dat de camera in het water beland. Achteraf een goede inschatting, want we zijn de enige van de groep die omslaat met de kayak. Natuurlijk net gedaan alsof we even wilden afkoelen in het water. Clenda maakt ook kennis met een heel apart ongedierte dat in dit gebied thuishoort, de zogenaamde 'jumping spider' een verrassend grote spin die op je kayak springt wanneer je te dicht langs de bosjes gaat en er ook weer vrolijk afspringt wanneer je het een nat pak bezorgd. Tijdens de tocht bezoeken we de grootste waterval van Z-O Azië, niet in hoogte maar wel in hoeveelheid water dat er doorstroomt. Ook zien we de zeer zeldzame Irrawaddy Dolfijn op ongeveer 10m van onze kayak. Erg bijzonder!! (helaas geen foto's, zie eerder comment)
Op donderdag reizen we door naar Pakse. Hier boeken we een tour voor de volgende dag naar het Bolaven plateau per mini van. Erg mooie tour met koffie en thee plantages, enkele watervallen en een lokale stam. Achteraf kwamen we tot de conclusie dat het nog véél gaver was geweest dit per motor te doen. Maar in het reizende leven maak je zo nu en dan een verkeerde keuze...
Op zaterdag zijn we doorgereisd per vliegtuig naar Luang Prabang. Terwijl we op het vliegveld lekker aan het kaarten zijn en maar eens beslissen te boarden blijkt het toestel al klaar te staan met draaiende propellers en dat er slechts 9 mensen in het toestel zitten. Deuren dicht en we stijgen direct 25 minuten voor tijd op. We krijgen zelfs nog een snackje onderweg. Top service voor die paar euro!
Vandaag (zondag) bezoeken we een olifantenkamp. Dit stond hoog op ons verlanglijstje. We beginnen met het leren van enkele commando's om de olifant in bedwang te houden. Daarna mogen we een stukje rijden en de olifant voeren. Er is net een jaar geleden een babyolifantje (Maxi) geboren, die we ook mogen knuffelen en voeren. Na een heerlijke lunch mogen we de olifanten nog in bad doen en kunnen we zelf chillen in het zwembad. Fantastische dag!!

• 01 Juni 2014 - 17:08

Anouk:

O wat klinkt dat weer HEERLIJK allemaal!!
    Op de kakkerlakken en de jumping spider na dan;)

• 01 Juni 2014 - 20:13

Tante Mieke:

Ben jaloers op jullie ik had dit ook graag eens gedaan maar lees nu jullie verslag steeds en maak er een idee bij groetjes Cor en Mieke

• 01 Juni 2014 - 21:45

Saskia:

Ontzettend leuk om te lezen waar jullie zijn! Indrukwekkende reis zo te zien. Ik ben benieuwd wat de komende weken nog gaat gebeuren.
    Enjoy!
    Sas

• 01 Juni 2014 - 22:26

Oom Theo En Tante Henriëtte:

Leer nu pas je dapperheid kennen Glenda. Goede keus Jules. Kunnen jullie tenminste samen deze mooie ervaringen beleven!
    Lieve groet,

• 02 Juni 2014 - 19:19

Nicole Siemelink:

Wat klinkt dat als een geweldige reis. Veel plezier nog

• 05 Juni 2014 - 22:22

John En Gea Essing:

Hoi Clenda en Jules,

Wat een spannend avontuur. Dat zal bij thuiskomst afkicken worden!
    Nog maar niet aan denken en lekker doorgaan met genieten.
    Hartelijke groeten van John en Gea